ביקור ב"מנטה ריי" ופרידה ממסעדת "יונה" האהובה.

 

את יום הולדתי השנה החלטתי לחגוג בארוחת צהריים מפנקת במסעדת "מנטה ריי", מסעדה שמתמחה בדגים ופירות ים עם נוף לים, שמבחינתי זה שילוב מושלם.

המסעדה שוכנת על חוף ימה של תל אביב בחוף עלמה ביץ', לא רחוק מיפו, המבנה עצמו של המסעדה הוא לא מהמפוארים או המושקעים בעיצובם, בפנים יש חלל  אחד גדול, מרגיש מעט כמו חדר אוכל רועש, בחוץ יש מרפסת שמשקיפה לעבר הים וכשלא קר, ניתן לשבת בחוץ, אך גם כשיושבים בפנים ניתן לשבת ליד החלונות הגדולים ולצפות בים שזה בעצם שווה הכל.

הביקור שלנו היה בצהרי היום והמסעדה הייתה מלאה עד אפס מקום וזאת על אף שאין במקום עסקיות והמחירים ממש לא זולים, מומלץ להזמין מקום מראש.

לאחר שהתיישבנו ניגשה אלינו מלצרית חיננית עם מגש עגול גדול שעליו הונחו צלוחיות רבות של מאזטים קטנים, השיטה היא שהסועד בוחר באיזה מאזטים שחשקה נפשו ומוריד לשולחן, המחיר תומחר לפי: מאזט עם דג בעלות של 23 ₪ לבין כאלו ללא דג שכללו רק ירק בעלות של 19 ₪, מעט יקר לטעמי במיוחד לאור הגודל הקטנטן של המאזט (אני מכירה לא מעט מסעדות שמגישות סלטים מסוג זה כפתיח לארוחה וזה מתומחר בעלות המנה העיקרית שהלקוח מזמין).

2015-02-20-11-45-55_deco

אנחנו לקחנו 3 מאזטים בתוספת פוקצ'ה דקיקה וקטנה שעלתה 19 ₪, גם בסוגיית הלחם במסעדות התל אביביות יש לי לא מעט להלין, אני לא מבינה את המסעדות שגובות מחירים כל כך גבוהים מהסועדים על לחם, איפה הימים שהלחם הוגש לסועד על חשבון הבית? הרי כולם יודעים מה עלות ההכנה של לחם וכמה זה זול.

המאזטים שבחרנו היו: מאזט סשימי, הדג היה בסדר, אך היה חסר לו מעט תיבול לטעמי, מאזט סלמון, הוגש עם הרבה עשבי תיבול קצוצים, היה טעים, אך לא משהו יוצא מגדר הרגיל ולבסוף מאזט מוס חצילים, שבאמת היה טעים מאוד ועשה חשק לעוד, כמובן שזה דורש לחם ליד.

מאזט סשימי
מאזט סשימי

 

מאזט סלמון
מאזט סלמון
מאזט מוס חצילים
מאזט מוס חצילים

 

לסיכום פינת המאזטים, 2 מתוך ה-3 היו סתמיים ואחד היה מעולה.

למנה העיקרית החלטנו ללכת על המלצת המלצרית שהייתה שרימפס עם ניוקי ועלי בייבי תרד ברוטב סרטנים, מנה טעימה, אך שוב התמחור שלה מאוד יקר ביחס למה שמקבלים, המנה הייתה יחסית מאוד קטנה, היו בה בערך 9 שרימפסים, הרוטב היה מאוד עדין, הניוקי  היה מעולה והתרד כמעט ולא הורגש- עלות המנה 109 ₪.

שרימפס עם ניוקי ועלי בייבי תרד ברוטב סרטנים
שרימפס עם ניוקי ועלי בייבי תרד ברוטב סרטנים

לסיכום:

האוכל היה טעים, אך אין סיבה בעיני למחירים הגבוהים.

שירות: מקצועי וטוב.

אווירה: נעימה אך מעט רועשת, נוף מדהים של הים (ממש מרחק פסיעה מהים).

ועכשיו לחלקו השני של הפוסט, הפעם אעשה משהו שלא נהוג לעשות וזה לכתוב על מסעדה שכבר לא קיימת (היא נסגרה לפני שנה בערך) והסיבה שהחלטתי לכתוב על "יונה" נעוצה בעובדה שהבעלים של "מנטה ריי" אבי ועפרה גנור היו גם הבעלים של "יונה" ז"ל וזה רק מראה שניתן לעשות דברים גם אחרת.

ליונה הגעתי לראשונה לפני מספר שנים בעקבות ביקורת מסעדות של ניב גלבוע, היה סביר ולא יותר מזה, כעבור שנה בערך חזרתי לשם  שוב במקרה והופתעתי לגלות ששינו את התפריט והתמחור ופשוט התאהבתי. המסעדה שכנה ממש בנמל יפו איפה ששוק האוכל והחוויה המענגת של לשבת בחוץ על שפת הנמל, בשמש החמימה, לצפות בים והסירות ולאכול אוכל מענג הייתה פשוט חוויה מדהימה.

התפריט הורכב ברובו מדגים ופירות ים טריים, היו שם מנות פשוט מעולות עם שילובים מרעננים, חומרי גלם איכותיים ורטבים מיוחדים. מנות הפתיחה היו מאוד נדיבות במחירים מאוד סבירים, שאם זכרוני אינו מטעני לא עברו את ה-39 ₪ (להבדיל מהאחות הגדולה "מנטה ריי") גם העיקריות היו טובות, דרך אגב הייתה להם מנה מעולה של ניוקי עם ארטישוק וצ'יפוטלה במחיר מצחיק של 27 ₪.

2015-02-20-12-26-58_deco (479x640)

הלחם שלהם היה כמו כיכרות הלחם הלבן של פעם והוגש חם בליווי של 4 מתבלים והשוס הגדול היה, רוטב של מיץ סלט (המלצרית סיפרה לנו שהם נהגו להכין סלט רק בשביל הרוטב שנוצר ואז מסננים את המיץ של הסלט ומגישים עם הלחם, טעים שאין דברים כאלו…).

הלחם הנפלא עם המיץ סלט
הלחם הנפלא עם המיץ סלט

ארוחה לזוג שיוצא שבע ומרוצה, לא עלתה יותר מ-150 ₪, כמעט ולא ניתן למצוא דברים כאלו בנוף המסעדות בארצנו וזה בהחלט לא בא על חשבון האיכות, הגודל או הטעם.

ממש חבל שהמסעדה נסגרה, עדיין ל מצאתי לה תחליף הולם ביחס למה שהיא הציעה.

גם השירות היה מעולה והאווירה נעימה מאוד, עד שכבר יש משהו טוב אז גם הוא נעלם…..

החזירו את "יונה" !!!!

כעבור כחצי שנה ביקרתי ב"מנטה רי" בשנית, הפעם ההתרשמות הייתה שונה לחלוטין מהפעם הקודמת והייתה לי הפתעה נעימה, היינו 6 סועדים בארוחת פרידה מאחותי שהייתה בביקור בארץ, הזמנו כמעט את כל המנות בתפריט, האוכל היה מעולה.

לפתיחה לקחנו מספר מאזטים, למרות שהפתיחה והעיקריות הוגשו יחד לשולחן ממש מהר מרגע לקיחת ההזמנה. המאזט בורי זה הדבר היחיד שהחוזר למטבח, הבורי היה כבוש מדיי לטעמנו, מאזט סשימי שאותו הזמנתי גם בביקור הראשון והיה טעים, הפעם הדג הרגיש לי טרי יותר, מאזט של איקרה שהיה מעולה, מאזט מוס חצילים שהיה מעולה, מאזט של טרטר טונה שהיה חביב, אך לא ממש התלהבנו ממנו, מאזט של כרובית וגבינת סאן מור גם לא מלהיב.

למנות העיקריות הזמנו:

מיקס פירות ים- הגיע סיר ברזל עמוס בפירות ים ברוטב יין- הסיר הכיל שרימפסים, סרטנים, מולים וקלמרי- הפירות ים היו עשויים מעולה במיוחד הקלמרי היה רך וטעים- מנה גדולה –118 ₪.

סיר מיקס פירות ים
סיר מיקס פירות ים

קלמרי צרוב על הפלנצ'ה- אחת המנות היותר טעימות שאכלתי שם, הקלמרי עשוי בצורה מושלמת, רך בשילוב של עגבניות שרי, רוטב צ'ימיצ'ורי וגבינת פטה, הכל במנה מדויק וטעים, מבחינתי מנה מעולה- 82 ₪.

קלמרי צרוב על הפלנצ'ה
קלמרי צרוב על הפלנצ'ה

סקאלופס ושרימפס על קרם שומר- הפירות ים היו עשויים טוב, טעמי הרוטב פחות הורגשו, מנה טעימה, אך יש טעימות ממנה במסעדה עצמה- 109 ₪.

פילה לברק- עם ניוקי, חצילים ואגוזי קשיו בחמאת לימון כבוש וכוסברה- מנה טעימה מאוד, הדג עשוי טוב, הניוקי מעולה, כנ"ל לגבי החציל- אני לא מאוהבי הכוסברה, אך לא הרגשתי טעם של כוסברה, מנה טעימה מאוד-129 ש"ח.

ברבוניות מטוגנות-עם סלט שומר ואשכולית אדומה- הברבוניות היו טעימות וקטנות, דבר אחד קטן הפריע לי שהן לא ממש היו קריספיות ולאחר מספר דקות כשהמנה התקררה הן נהיו מושיות, למרות זאת, מנה טעימה במיוחד כנשנוש-88 ₪.

ברבוניות קטנות מטוגנות
ברבוניות קטנות מטוגנות

קלאמרי מטוגן- מוגש עם סלט קטן של גזר, צנון וערמה של בטטה מטוגנת למעלה- הקלמארי היה עשוי מעולה ורך, גם הציפוי היה טוב ועדין, מוגש לצד רטבים של צ'ילי מתוק ואיולי- 79 ₪.

קלמרי מטוגן
קלמרי מטוגן

לסיום הארוחה הזמנו 2 קינוחים: עלי קרם בורלה בשילוב עלי פילו וקספר מוס שוקולד עטוף במרציפן דק, אף אחד מהקינוחים לא היה וואו, הם היו בסדר –35 ₪ לקינוח.

עלי קרם בורלה בשילוב עלי פילו
עלי קרם בורלה בשילוב עלי פילו

ביקור שלישי ב"מנטה ריי" – הפעם הגענו 3 בנות רעבות לחגוג יום הולדת, השעה הייתה ארבע אחה"צ יום שני, המסעדה הייתה כמעט ריקה, הושיבו אותנו מול הנוף היפה של הים, המתנו לא מעט זמן עד שהגיעה המלצרית עם המגש מאזטים, ישר הורדנו לשולחן  5 מאזטים ופוקצ'ה, במקביל החלטתי להזמין את אחת המנות היחידות שעדיין לא הזמנתי והייתי מאוד סקרנית, אציין שלילדת יום ההולדת היה זה הביקור הראשון במסעדה והיה לי מאוד חשוב שתהיה מרוצה ויהיה לה טעים, למנה קוראים SHRING   והיא כוללת: מולים, 4 סרטנים שלמים, ומעט מאוד קלמרי ושרימפס, כמה קוביות בטטה ו-2 חתיכות אננס קטנות על הגריל ברוטב אסיאתי של חלב קוקוס וקארי-175 ש"ח.

2015-07-13-18-04-30_deco (640x480)

מה שהיה לאחר שלב ההזמנה היה מאוד לא נעים ומאכזב, אכלנו מהמאזטים והפוקצ'ה ופשוט המתנו והמתנו והמנה בוששה להגיע, לא הבנו מה הבעיה, תוך כדי המתנה למנה העיקרית הזמנו עוד פוקצ'ה, גם לגבי ההזמנה הזאת נאמר לנו שזה יקח 12 דקות, לא ממש הבנו מדוע, לא היה שום לחץ במקום.

כל כמה דקות מישהו אחר ניגש אלינו ואמר לנו שעוד מעט המנה שלנו תצא, כעבור שעה ורבע, האחראי משמרת ניגש והודה בפנינו שהוא מאוד מתנצל ופשוט ההזמנה שלנו לא הועברה כלל למטבח והם גילו זאת רק כעבור כשעה.

הוא הבטיח שיפצה ויפנק,  כעבור מספר דקות שלחו לנו לשולחן סלט עשבים אסיאתי שכלל לא היה לטעמנו והושאר כמעט כפי שהגיע…אם כבר החלטתם לפצות אולי תשאלו מה נרצה? אחרי הכל מה הטעם בפיצוי שאינו לטעמנו??? וקינוח.

ואז כשסוף סוף המנה הגיעה האכזבה לא איחרה לבוא, גם המתנו שעה ורבע למנה וגם היא לא הייתה שווה את ההמתנה, מנה מאוד לא זולה שהייתי מצפה במחיר של 175 ש"ח שישימו קצת יותר קלמרי ושרימפס, המנה כללה 4 סרטנים שהיו יותר קישוט (אין יותר מדי מה לאכול בסרטן) והרבה מולים (שאלנו את המלצרית בשלב ההזמנה האם ניתן המיר את המולים במשהו אחר ונאמר לנו שלא…), לכל היותר היו במנה 5 שרימפסים ומעט קלמרי. בדיעבד הצטערתי שלא בטלתי את ההזמנה ברגע שהודיעו לנו שהייתה פשלה וההזמנה לא הועברה למטבח.

השירות היה מסורבל, חובבני ולא מקצועי, היו לנו לפחות 3 מלצרים וכנראה שזאת הסיבה לפשלה, הכל היה איטי ומאכזב.

מקום שמכבד את עצמו אמור לשמור על רמת שירות גבוהה באופן קבוע.

סיכום: המסקנה המתבקשת מהביקור החוזר היא שכנראה כשהולכים מספר סועדים החוויה היא שונה, במיוחד כשחולקים את המנות וטועמים מגוון רחב יותר של טעמים וסגנונות ומסקנה נוספת היא שצריך ללכת יותר מפעם אחת לאותה מסעדה על מנת להתרשם לעומק.

המחירים אומנם לא מהזולים, אך האוכל ברובו מעולה ועשוי מחומרי גלם טריים ואיכותיים והשירות מהיר, מקצועי ואדיב.

 כתובת: 

כתובת:רח' קויפמן 7 בית האצל הישן תל אביב

טל': 03-5174773

בטח כבר שמתם לב שאני משקיעה הרבה זמן, מחשבה ואנרגיות בכתיבה של כל פוסט. לכן, חשוב לי לקבל פידבקים, תגובות ולייקים.

עוד דבר קטן לפני פיזור, לאחר שלא מעט מחברי שואלים אותי האם הבלוג זה העיסוק החדש שלי? האם משלמים לי ? האם מזמינים אותי מהמסעדות לאכול על חשבונם? אז התשובה לכל השאלות היא, שלא!!! אף אחד לא משלם לי ואף אחד לא מזמין אותי. הכל על חשבוני 🙂  מתוך אהבה גדולה לאוכל….

 


הירשמי עכשיו
לקבלת עדכונים מהבלוג

We don’t spam! Read our privacy policy for more info.

אהבת את המתכון??? רוצה לקבל עוד מתכונים שלי???
פשוט מאוד, מכניסים כאן את כתובת המייל שלך ומקבלים הודעה למייל בכל פעם שמתפרסם כאן משהו חדש.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הצטרפו לקבוצות הפייסבוק שלי

עקבו אחרי

חיפוש

אודותיי

ורד מיוני
ורד מיוני

היי, אני ורד מיוני, נעים מאוד :-) עו"ד שלא עוסקת במקצוע, מתגוררת בנהריה ומבלה הרבה בתל-אביב. יש לי מספר תחביבים ואהבות שהם: אוכל, קניות, ים וחתולים...בבלוג זה אחלוק אתכם עם כמה מאהבותי, אוכל וקניות, תמצאו כאן מתכונים טעימים, ביקורת מסעדות וקניות שוות מהאתר אייהרב האהוב עלי.

פוסטים אחרונים