ביקור במסעדת "קלמטה" ביפו – כי יוון זה כאן.

צהריי יום שלישי, אני מקבלת טלפון מאמא שלי שמודיעה לי שלאבא יש יום הולדת והוא רוצה לחגוג במסעדה במרכז, אחי הציע מסעדה יוונית ביפו שחברים המליצו לו עליה(סיוון ועומרי הצליח לכם)….האמת שהייתי דיי סקפטית, אני למודת אכזבות מהמסעדות הפלצניות של ת"א ויפו, אך למרות הסקפטיות החלטתי לזרום ולנסות.

הגעתי למקום ללא שום ציפיות ואני רוצה לבשר לכם שהתאהבתי (זה לא קורה לעיתים קרובות…)המקום עצמו מקסים, המסעדה ממוקמת בכיכר קדומים המתחדשת השוכנת בלב יפו הציורית, במבנה אבן עתיק ויפיפה, לסועדי המקום יש אפשרות לבחור האם לשבת בחצר למטה ולהנות מהמזרקה והאווירה בחוץ או לשבת בתוך המסעדה למעלה, שם יש בר קטן ואינטימי וכמה שולחנות עם נוף מדהים לים, אנחנו ישבנו למעלה אף זכינו לראות את השקיעה המדהימה.

המסעדה מעוצבת כטברנה יוונית, תוסיפו לזה גם מוזיקה יוונית שמתנגנת לה ברקע ובכלל יש תחושה שנמצאים ביוון ואולי כל התחושה הקסומה שהרגשתי במקום, נבעה בכלל מהחיבור לשורשים היוונים שלי.

הגענו בשעה 18:30 באיחור "קל" של חצי שעה, היינו 5 נפשות מורעבות….את פנינו קיבלה מארחת\מלצרית נחמדה ביותר שהגישה לנו תפריט, הזמנו כמעט את כל מנות הפתיחה ומחצית המנות העיקריות, חלקנו את כל המנות יחד.

בנוסף קיבלנו גם המלצות מהמלצרים, היו לנו בערך 3 מלצרים, אך למרות זאת השירות היה יעיל, מהיר ונעים.

אומנם הזמנו את כל המנות יחד כבר בתחילת הארוחה, אך כל פעם המלצרית הזרימה כמה מנות לשולחן וברגע שסיימנו לאכול הוזרמו עוד מנות.

פתחנו עם לחם זיתים כפרי שהוגש עם טחינה שחורה מעולה ומטבל של עגבניה מגורדת עם לימון….הלחם היה מעולה וגם המטבלים היו טעימים, 18 ₪.

לחם זיתים

לאחר מכן הגיעו לשולחן עוד מספר מנות:

חוריאטיקי– סלט כפרי יווני עם זוקיני, שרי, אגוזים וגבינת המאירי, סלט טעים, הגבינה מעולה, מבין כל המנות אולי אחת המנות הפחות מיוחדת, אך עדיין טעימה, 40 ₪.

חוריאטיקי- סלט כפרי יווני

קרפצ'יו דג ים, זיתי טאסוס, שמיר וצלפים – מנה מעולה, הדג תובל בדיוק בטעמים הנכונים, מידת חמיצות נכונה, יחד עם הרוטב יוגורט מסביב שילוב מנצח, 46 ₪.

קרפצ'יו דג ים, זיתי טאסוס, שמיר וצלפים

סביצ'ה מוסר בסגנון ערבי– מנה שונה ומרעננת, הדג מגיע יחד עם הירקות הקצוצים והתיבול החמצמץ, פשוט מעולה ויש פה אף חידוש, 44 ₪.

סביצ'ה מוסר בסגנון ערבי

סיימנו סיבוב ראשון, הכל היה טעים ביותר והגיע הסיבוב השני:

רביולי דפי סלק, לבנה שומשום וטחינה שחורה- מנה עדינה עם שילוב טעמים מיוחדים וטעימים, 34 ₪.

רביולי דפי סלק, לבנה שומשום וטחינה שחורה

אספרגוס צרוב, חציל ופטריות יער- מנה מעולה, טעימה, החציל היה חלומי וכל הטעמים מתמזגים יחד בצורה נהדרת, 44 ₪

אספרגוס צרוב, חציל ופטריות יער

ארטישוק בפלנצ'ה, תבשיל עדשים וגבינת פטה- עוד מנה טעימה מאוד עם שילוב מעניין של ארטישוק צרוב ועדשים, 40 ₪

ארטישוק בפלנצ'ה, תבשיל עדשים וגבינת פטה

סרדינים על הפלנצ'ה, סלט טבולה ושמנת חמוצה- מנה טובה, לשמנת יש תפקיד לא קטן בתרומה לטעמים המיוחדים של המנה, 42 ₪

סרדינים על הפלנצ'ה, סלט טבולה ושמנת חמוצה

דגיגי ים מטוגנים- ברבוניות טריות, קטנות ומטוגנות, מנה טעימה מאוד, הרוטב היה מעט חריף, אך הדגים טעימים וטריים, 48 ₪.

ברבוניות טריות מטוגנות

סלט פירות ים קפריסאי ותפו"א מדורה- מנה שהמלצרית המליצה עליה, ערימה של פירות ים שכללה, שרימפס, קלמרי וצדפות על מצע של תפוח אדמה כמו בל"ג בעומר עם הרבה רוטב איולי טעים על הכל, בהחלט הייתה מנה שווה, 62 ₪.

סלט פירות ים קפריסאי ותפו"א מדורה

סיבוב שלישי וכמעט אחרון….

גירוס טלה אורגינל ביוגורט- המנה מגיעה כשהבשר חתוך כמו שווארמה על מצע של פיתה ומעל פטרוזיליה, לא יכולה להעיד על המנה מכיוון שאני לא אוכלת בשר, אבל אלו שכן אכלו, אמרו שהבשר היה קשה וצמיגי והיו מוותרים על המנה, 70 ₪.

גירוס טלה אורגינל ביוגורט

קריספי קלמרי, איולי צ'יפוטלה ועירית- מנה נחמדה, אך טעמתי מנות קלמרי טובות ממנה, המנה היחידה שלא הייתה וואוו, אך עדיין הייתה טעימה, 44 ₪ .

קריספי קלמרי, איולי צ'יפוטלה ועירית

 

ולקינוח כנאפה ביתי – קינוח מתוק וטעים, השערות היו קראנצ'יות והסירופ היה במידת המתיקות הנכונה, 30 ₪.

כנאפה ביתי

האוכל היה פשוט טעים ביותר וההפתעה היותר גדולה הייתה לגלות שהמחירים ממש הוגנים וסבירים (בהשוואה למחירים המופקעים במסעדות בת"א או בשוק הפשפשים) זאת עוד הוכחה לכך שלא חייבים להפקיע מחירים ועדיין ניתן לספק תמורה הולמת ואף יותר מהולמת.

לסיכום: יצאנו שבעים ומאוד מרוצים, כבר הייתה הסכמה שאת החגיגה המשפחתית הבאה שלנו נחגוג שם, האוכל היה מעולה, השירות טוב מאוד והאווירה תענוג.

כמה כיף לכתוב ביקורת אוהדת, אלו הביקורות הכי אהובות עלי והמסעדה הספציפית הזאת היא התגלית שלי לשנה הנוכחית… כנראה באה כפיצוי על סגירתה של מסעדת "יונה" האהובה עלי, שהייתה ממוקמת בנמל יפו ונסגרה לפני כמספר חודשים.

קלמטה – ככר קדומים 10, יפו העתיקה 

טלפון–   03-6819998

בטח כבר שמתם לב שאני משקיעה הרבה זמן, מחשבה ואנרגיות בכתיבה של כל פוסט. לכן, חשוב לי לקבל פידבקים, תגובות ולייקים.


הירשמי עכשיו
לקבלת עדכונים מהבלוג

We don’t spam! Read our privacy policy for more info.

אהבת את המתכון??? רוצה לקבל עוד מתכונים שלי???
פשוט מאוד, מכניסים כאן את כתובת המייל שלך ומקבלים הודעה למייל בכל פעם שמתפרסם כאן משהו חדש.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הצטרפו לקבוצות הפייסבוק שלי

עקבו אחרי

חיפוש

אודותיי

ורד מיוני
ורד מיוני

היי, אני ורד מיוני, נעים מאוד :-) עו"ד שלא עוסקת במקצוע, מתגוררת בנהריה ומבלה הרבה בתל-אביב. יש לי מספר תחביבים ואהבות שהם: אוכל, קניות, ים וחתולים...בבלוג זה אחלוק אתכם עם כמה מאהבותי, אוכל וקניות, תמצאו כאן מתכונים טעימים, ביקורת מסעדות וקניות שוות מהאתר אייהרב האהוב עלי.

פוסטים אחרונים