ביקור במסעדת "אוליברי" הסיציליאנית

באוליברי יצא לי לבקר כבר מספר פעמים, הפעם אתמקד ב-2 ביקורים שהתרחשו במרווחי זמן מאוד קצרים (באותו שבוע), בביקור הראשון הייתי עם אמיר ואיציק, חברים מאוד טובים שלי, חגגנו לאמיר יום הולדת, כבר יצא לי לאכול שם מספר פעמים בעבר, למקום התוודעתי בפעם הראשונה לפני כשנתיים כשאמיר הזמין אותי לשם ליום הולדתי (סוג של סגירת מעגל).

הזמנו מקומות ליום שלישי בשעה שמונה בערב (בדרך כלל מלא שם, במיוחד בשישי בערב ובשבת בצהריים, אז מומלץ להזמין מקומות מראש), רחוב אבן גבירול בת"א (החלק הצפוני של אבן גבירול) יחסית המקום לא היה עמוס וזאת כנראה בשל המצב הביטחוני שהיה דאז (תקופת מלחמת צוק איתן בקיץ), אך לאט לאט אנשים התחילו להגיע והמקום התמלא.

מדובר על מסעדה לא גדולה במיוחד, בחלקה הפנימי יש בר שמאחוריו ניצב טאבון גדול, הטבחים מכינים את הפיצות ושאר המאפים לעיני הסועדים כגון לזניות ואפילו חלק מהקינוחים, כמו כן, גם בפנים יש מספר שולחנות ובנוסף יש מקומות ישיבה מחוץ למסעדה. האווירה מאוד ביתית, שולחנות עם מפות של פעם בדוגמת משבצות, מסעדה איטלקית-סיציליאנית ביתית. העיקרון של המטבח הסיציליאני הוא אוכל פשוט המבוסס על חומרי גלם משובחים ואין ספק שעיקרון זה בא לידי ביטוי ב"אוליברי".

לאחר שהתיישבנו, ניגש מלצר נחמד ועזר לנו לבחור, אני התלבטתי בין קנלוני תרד לבין מנת פירות ים שהייתה חדשה בתפריט, אין ספק שהמלצר עזר לקבל החלטה, והבחירה הייתה מוצלחת ביותר.

למנה הראשונה הזמנו פיצת פלפלים גדולה שכללה רוטב פלפלים, פלפלים קלויים, זיתי קלמטה קצוצים, ארטישוק, גבינת עזים, מוצרלה קרועה ופרמזן, הפיצה גדולה, טעימה מאוד, דקה, שלושתנו מאוד אהבנו. את כל הפיצות ניתן להזמין ב-2 גדלים: אישית ומשפחתית והמחיר בהתאם, מחירה של הפיצה הגדולה 64 ₪.

פיצת פלפלים גדולה

למנה העיקרית הזמנתי מנת פירות ים-אליו אוליו שכללה שרימפס, קלמרי, מולים, סליקורניה (סוג של ירק), זוקיני, שמן זית, שום, צ'ילי אדום, לימון ופטרוזיליה.

מנה  טעימה מאוד, חמצמצה בדיוק כפי שאני אוהבת, פירות ים בנדיבות, אולי הייתי משדרגת את המנה ומוסיפה לה ניוקי או פחמימה אחרת, הרגיש לי משהו חסר, מחיר המנה 68 ₪.

פירות ים-אליו אוליו

אמיר ואיציק חלקו 2 עיקריות מנה של ריזוטו פירות ים וקנלוני בשר, הריזוטו פירות ים היה טעים מאוד, יצא לי לאכול אותו מספר פעמים בעבר, הוא כולל בתוכו קלמרי, מולים, שרימפס ברוטב חמאת עגבניות, בזיליקום, יין לבן, פטרוזיליה ופרמזן, יחסית לריזוטו המנה לא כבדה וטעימה מאוד, מחירה 79 ₪.

ריזוטו פירות ים

מנת הקנלוני בשר– מכיוון שאני לא אוכלת בשר ולא יכולתי לטעום, הבחורים אמרו שהמנה מעולה, מדובר על צינורות פסטה במילוי בשר בקר, יקרות שורש ופרמזן ברוטב עגבניות ויין, בתוספת בשמל גבינות ומוצרלה, מחיר המנה 68 ₪.

קנלוני בשר

לסיכום הביקור הראשון: השירות טוב, מלצרים אדיבים, שולטים היטב בתפריט, דאגו לבדוק האם אנחנו מרוצים מהבחירות, כשיצאנו בעל המקום בירך לשלום והודה לנו שאכלנו שם, יודעים לתת שירות ויחס לסועד.

כעבור שלושה ימים חזרתי לשם והפעם עם חברתי הטובה רונית, הגענו בשישי בערב באופן ספונטני (לא היה מקום במיידית ונאלצנו להמתין לפחות כחצי שעה וזאת בשל הסיבה שלא הזמנו מקום מראש, אשמתנו).

מכיוון שכבר הייתי שם מספר פעמים ויצא לי להתוודע למספר מנות בתפריט, המלצתי לרונית על מנת הריזוטו שאותה אכלתי בעבר והייתה לי מאוד טעימה, מנה נוספת שבחרנו הייתה מנה שלא טעמתי עד כה והיא לזניה של ערמונים ופטריות, מנה אשר קראתי עליה המלצה שהיא אחת מ-5 הלזניות הטובות בת"א, אין ספק  שפיתחנו ציפיות, לגבי מנת הריזוטו (יש תיאור של המנה ומרכיביה בחלק הראשון של הפוסט מהביקור הראשון), לצערי המנה הייתה שונה מהפעמים הקודמת שאכלתי, היא הייתה טפלה ומאוד לא טעימה, קראנו למלצר וביקשנו להחזירה, הגיע בעל הבית ושאל מה הבעיה, הסברנו לו, הוא התנצל ואמר שאכן חסר מעט מלח וטען שזה יכול לקרות, במקום מנת הריזוטו לקחנו סלט שבעל הבית המליץ לנו עליו, סלט רחוב סיציליאני– שמורכב מרוקט, שרי צבעוני, צנוניות, זוקיני, לבבות ארטישוק, בצל סגול, גבינת עיזים ובלסמי מצומצם- הסלט טעים מאוד, מתובל בעדינות עם שילוב טעמים נפלא, מנה ראשונה מוצלחת בעיני, אך מעט יקרה, יש אופציה  בתפריט לבחור במנה אישית או זוגית והמחיר בהתאם- 54/36 ₪.

לגבי מנת הלזנית ערמונים ופטריות-מנה שמורכבת מפטריות, פרמזן ורוטב שמנת פורצ'יני, מאוד התאכזבנו מהמנה, דפי הלזניה היו יבשים והורגש שהיה חסר רוטב, או דבר מה נוסף בכדי שהלזניה תהיה יותר עסיסית ועשירה בטעמים, מחירה- 69 ₪.

לזנית ערמונים ופטריות

סיכום הביקור השני: השירות נשאר אדיב ומקצועי, אך המנות היו מעט מאכזבות בטעמן.

בסך הכל ממספר ביקורים במסעדה אפשר לסכם ולומר שהאוכל טעים, המחירים של מנות הפתיחה מעט יקרים בעיני, שזה לצערי לא דבר יוצא דופן  בנוף מסעדות ארצנו.

חובבי הפיצות הדקות זה המקום עבורכם!!!

מבחינת אווירה: ישבנו בחוץ וזה מרגיש כמו לשבת לאכול על המדרכה ברחוב לצד העוברים ושבים, אז למי שלא אוהב לאכול ברחוב, מומלץ לשבת בפנים.

בגדול ממליצה, ויש סיכוי שעוד אחזור לשם, לא אתן לביקור אחד להרוס את הטעם הטוב מהעבר.

כתובת: אבן גבירול 137, תל אביב

טלפון: 03-5446076

שעות הפעילות:

א' – ש' 00:30 – 12:00

בטח כבר שמתם לב שאני משקיעה הרבה זמן, מחשבה ואנרגיות בכתיבה של כל פוסט. לכן, חשוב לי לקבל פידבקים, תגובות ולייקים.

עוד דבר קטן לפני פיזור, לאחר שלא מעט מחברי שואלים אותי האם הבלוג זה העיסוק החדש שלי? האם משלמים לי ? האם מזמינים אותי מהמסעדות לאכול על חשבונם? אז התשובה לכל השאלות היא, שלא!!! אף אחד לא משלם לי ואף אחד לא מזמין אותי. הכל על חשבוני  באהבה גדולה לאוכל….


הירשמי עכשיו
לקבלת עדכונים מהבלוג

We don’t spam! Read our privacy policy for more info.

אהבת את המתכון??? רוצה לקבל עוד מתכונים שלי???
פשוט מאוד, מכניסים כאן את כתובת המייל שלך ומקבלים הודעה למייל בכל פעם שמתפרסם כאן משהו חדש.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הצטרפו לקבוצות הפייסבוק שלי

עקבו אחרי

חיפוש

אודותיי

ורד מיוני
ורד מיוני

היי, אני ורד מיוני, נעים מאוד :-) עו"ד שלא עוסקת במקצוע, מתגוררת בנהריה ומבלה הרבה בתל-אביב. יש לי מספר תחביבים ואהבות שהם: אוכל, קניות, ים וחתולים...בבלוג זה אחלוק אתכם עם כמה מאהבותי, אוכל וקניות, תמצאו כאן מתכונים טעימים, ביקורת מסעדות וקניות שוות מהאתר אייהרב האהוב עלי.

פוסטים אחרונים