ביקור ב"פוראמה" – מסעדת דים סאם

לאחר שקראתי מספר המלצות על המקום, כולל המלצות אישיות מאנשים שביקרו שם (אחי למשל….)החלטתי ברגע של רעב ספונטני בשבת בצהריים לנסות את המקום, לשמחתי לא רק שהיה מקום במסעדה, אלא שגם התמזל מזלנו והייתה חניה ממש ממול.

מעט על המסעדה-  "פוראמה "(Furama) היא מסעדה סינית-אסיאתית וותיקה השוכנת באשקלון. המסעדה נפתחה בשנת 1985. לשמה של המסעדה משמעות מעניינת והוא מורכב מהמילים פו, שמשמעה מזל, וראמה שמשמעה יופי.
לאחרונה (לפני כשנה בערך) נפתחה מסעדת דים-סאם בבן יהודה 7 בתל אביב, שלוחה למסעדה הוותיקה מאשקלון. המסעדה הינה "דימסאמיה" המתמחה רק בדים-סאם אותנטי בעבודת יד. תמצאו שם מבחר גדול מאוד של דים סאם, החומרים הינם טבעיים וישנן מנות המתאימות גם לצמחוניים ולטבעוניים.

המקום מבפנים ומבחוץ
המקום מבפנים ומבחוץ

 את פנינו קיבלה מלצרית חביבה, אשר ערכה מהר את השולחן והמליצה לנו על מנות בתפריט, מראש הגבלנו אותה: ללא בשר וללא מנות מטוגנות.

בתפריט המסעדה תמצאו פירוט של כל המנות, כולל תמונות של המנה עם הסבר ממה המנה מורכבת.

פתחנו את הארוחה בסלט סיני שהיה עשוי ממלפפון, גזר וצנון, היה טעים ומרענן, מחיר 13 ₪.

סלט סיני
סלט סיני

משם המשכנו ל"מרק וון-טון", הגיעה קערת מרק דיי גדולה, הציר של המרק (הנוזלים)עשוי ממיסו פטריות, בפנים היה בצל ירוק, נבטים, גזר, כרוב ו-4 כיסונים במילוי ירקות(ניתן לבחור את הכיסונים במגוון מליות)אנחנו הלכנו על הגרסה הצמחונית, מחיר המרק היה 26 ₪, המרק היה טעים, ביקשנו מהמלצרית שתביא לנו 2 קעריות נוספות על מנת שנוכל לחלוק את המנה, היא הביאה ללא כל בעיה, מנה יפה שבהחלט מספיקה ל-2 סועדים.

קערת המרק המקורית לפני שמזגנו ל-2 קעריות
קערת המרק המקורית לפני שמזגנו ל-2 קעריות
קערת המרק לאחר החלוקה
קערת המרק לאחר החלוקה

במקביל הגיעו שאר המנות, מנה אחת "צאנג –פנג" שאותה אכלתי לבד, מכיוון שחברתי אביטל לא אוכלת פירות ים ודגים, מדובר על דים סאם שעשוי מבצק אורז, הבצק יחסית עבה  וממולא במגוון מליות: בקר\לבן\שרימפס\ירקות, אני בחרתי בשרימפס, מקבלים 2 יח' דיי גדולות, הבצק חלקלק וגמיש ומעט התפרק, מעל היה רוטב סויה, המחיר 26 ₪, מנה נחמדה, אך היו שם מנות מוצלחות יותר, אולי בפעם הבאה אנסה אותה עם מלית שונה, של ירקות למשל.

"צאנג –פנג"
"צאנג –פנג"

עוד מנה שגם אני וגם אביטל מאוד אהבנו נקראת "פאג-גוא", מדובר על כיסונים שעשויים מבצק אורז במילוי של ירקות(ניתן להזמין במגוון מליות שונות), מחיר 26 ₪, מגיע 4 יח', מנה טובה מאוד, אני חושבת שבין המנות היותר מוצלחות מהמנות שאכלנו שם, הבצק במנה הנוכחית דק ועדין, להבדיל מהבצק במנה הקודמת.

"פאג-גוא"
"פאג-גוא"

בשלב זה עדיין היינו רעבות מעט וחשקה נפשנו במשהו קטן נוסף, ניגש אלינו אחד הבעלים שהיה מאוד נחמד, ביקשנו ממנו שימליץ לנו על עוד משהו קטן, אך שונה ממה שאכלנו עד כה, אין ספק שצמצמנו לו הרבה אופציות עם האיסורים שלנו, לבסוף הוא המליץ לנו על 2 מנות פתיחה, אמר שיעשה לנו מנת מיקס, מעט מכל מנה, המנה כללה טופו במרינדה וכרוב סיני כבוש חריף, מנה שצריך להתרגל אליה, ראשית בשל העובדה שהטופו מגיע קר, בדרך כלל אני רגילה לאכול טופו חם, בנוסף הטופו היה מעט מלוח לטעמי, היה נחמד, אך לא נראה לי שאחזור להזמין את המנה בשנית. הכרוב היה מעניין, אך מעט שמנוני, מחיר המנה 13 ₪.

טופו במרינדה וכרוב סיני כבוש חריף
טופו במרינדה וכרוב סיני כבוש חריף

הגענו לסיום הארוחה ולקינוח, נאמר לנו, כי אין קינוחים כרגע, פרט לקינוח אחד שנקרא "באו", כששאלתי את הבעלים מדוע אין קינוחים, הוא הסביר שמצד הלקוחות דווקא יש דרישה ובעבר היו עוד סוגי קינוחים, אך הם לא עומדים בעומס וכרגע יש רק קינוח אחד, החלטנו לנסות את ה"באו" המתוק(יש גם לא מתוק), מדובר בעצם על כיסוני בצק שעשויים מבצק חיטה, ממולאים מחית של שעועית מתוקה "שוקולד סיני", קצת מזכיר לחמניות אנמיות עם ממרח תמרים, חביב, אך לא יותר מזה.

ה"באו" המתוק
ה"באו" המתוק
ה"באו" ממולאים מחית של שעועית מתוקה "שוקולד סיני"
ה"באו" ממולאים מחית של שעועית מתוקה "שוקולד סיני"

לסיכום:מבחינת המחירים במקום, המחירים בהחלט סבירים, כל מנות הדים סאם עולות 26 ₪ וכל מנות הפתיחה הראשונות עולות 13 ₪ .

לגבי האווירה במקום, האווירה היא של מקום פשוט ולא מפואר, באים, אוכלים, הולכים. מדובר על סגנון של מסעדת פועלים פשוטה עם אוכל פשוט וטעים, לא מדובר על מקום לבילוי ערב, בנוסף מעט רועש במסעדה, וזאת בשל הרעש המגיע מהרחוב(בן יהודה).

המקום אותנטי, נקי, הצוות נחמד, שירות אדיב, המנות הגיעו מהר מאוד לשולחן, מה שכן, דבר אחד שהפריע לי, שהמנות דים סאם שהזמנו הגיעו לשולחן יחד עם המרק, הייתי מעדיפה שיביאו את שאר המנות בסיום אכילת המרק ולא במקביל, חוץ מזה הכל היה בסדר.

נראה לי שאחזור לשם שוב, גם בשל העובדה שהיו מנות שאהבתי וגם בגלל שיש עוד מנות שאני רוצה לטעום ועדיין לא טעמתי.

כתובת: בן יהודה 7, תל אביב.

טל': 054-7095555

שעות פתיחה :
ימים א-ש 12:30 – 22:00

בטח כבר שמתם לב שאני משקיעה הרבה זמן, מחשבה ואנרגיות בכתיבה של כל פוסט. לכן, חשוב לי לקבל פידבקים, תגובות ולייקים.

 


הירשמי עכשיו
לקבלת עדכונים מהבלוג

We don’t spam! Read our privacy policy for more info.

אהבת את המתכון??? רוצה לקבל עוד מתכונים שלי???
פשוט מאוד, מכניסים כאן את כתובת המייל שלך ומקבלים הודעה למייל בכל פעם שמתפרסם כאן משהו חדש.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הצטרפו לקבוצות הפייסבוק שלי

עקבו אחרי

חיפוש

אודותיי

ורד מיוני
ורד מיוני

היי, אני ורד מיוני, נעים מאוד :-) עו"ד שלא עוסקת במקצוע, מתגוררת בנהריה ומבלה הרבה בתל-אביב. יש לי מספר תחביבים ואהבות שהם: אוכל, קניות, ים וחתולים...בבלוג זה אחלוק אתכם עם כמה מאהבותי, אוכל וקניות, תמצאו כאן מתכונים טעימים, ביקורת מסעדות וקניות שוות מהאתר אייהרב האהוב עלי.

פוסטים אחרונים