ביקור אצל ילד הפלא בעכו – מסעדת "דלאל".

אז כתושבת נהריה שכנתה של עכו, הייתי חייבת ללכת ולבדוק בעצמי על מה הבאז הגדול סביב המסעדה הקטנטונת של ילד הפלא אוסמה דלאל.

ומכיוון שאחותי בדיוק הגיעה לביקור בארץ, הייתה זו סיבה מעולה ללכת עם כל המשפחה לארוחה ולבדוק מקרוב את המתרחש במקום ולדגום כמה שיותר מנות.

אז נתחיל בזה שמדובר במקום ממש קטנטן שממוקם בבזאר הטורקי שנמצא בתוך השוק בעיר העתיקה בעכו, מדובר על סמטה שחידשו אותה לפני כ- 3 שנים בערך והיא שופעת במקומות ישיבה מגניבים שניתן לאכול ולשתות, הכל מאוד אותנטי שם, בואו נגיד שאם היינו תיירים בחו"ל והיינו נקלעים למקום, היינו ממש מתלהבים. בלי קשר למסעדה אני מאוד ממליצה לכם על ביקור במקום, יש בעכו אתרים היסטוריים מעניינים, שוק צבעוני ומסעדות מעולות.

הבזאר הטורקי

עכשיו נחזור לאוסמה דלאל הבעלים של "דלאל", מדובר על בחור צעיר ומקסים בן 24 שפתח מסעדה קטנטנה בבזאר הטורקי (בחוץ יש 3 שולחנות ובפנים עוד 2) אוסמה הוא השף, המארח (מארח למופת) המלצר ובנוסף הוא גם חובב חתולים (ככה שהוא כבר התחיל אצלי עם כמה נקודות זכות).

מדובר על מסעדת פירות ים ודגים טריים, הסחורה מגיעה כל יום טרייה מהדייגים בעכו ולכן גם הדגים בתפריט משתנים בהתאם למה שתפסו באותו היום, האוכל מתובל בנגיעות ערביות אותנטיות, אוכל מקורי שאוסמה משלב בו תבלינים וירק מהמטבח הערבי (במיה, פול, חובזה, סומק טרי ועוד) סוג של מסעדת טאפסים, למרות שהמנות לא קטנות כלל כמו במסעדות טאפס.

ברגע שהתיישבנו אוסמה ניגש אלינו, הגיש לנו תפריטים שכתובים בכתב יד, אך המליץ לנו לזנוח את התפריטים בצד ולתת לו לבחור עבורנו את המנות, זרמנו איתו ונתנו לו יד חופשית.

תוך 2-3 דקות הוא חזר לשולחן עם עראק עשוי מענבים, תוצרת בית שהוא מכין בעצמו ופתיח שהוא סוג של קלאמרי שעשוי כמו סביצ'ה מתובל בלימון וסומק על חשבון הבית.

לאחר עוד מספר דקות החלו לזרום לשולחן מנות פתיחה: סלט פריקה – חיטה ירוקה שעשויה למחצה ומעושנת קלות, מונחת על מצע של לבנה שדלאל מכין במקום, טחינה וסומק – מנה חמצמצה וטעימה – 22 ש"ח.

סלט פריקה

סלט חציל בטאבון עם טחינה גולמית – החציל היה טעים, אך לא משהו יוצא דופן, לי באופן אישי היה חסר לחם, כשבקשתי לחם אוסמה אמר לי שהוא לא מגיש לחם, אך לאחר התעקשות מצידי ותחנונים הביאו לי פיתה חמה וטעימה (אני אומנם לא שייכת לאנשי הלחם, אבל יש דברים כגון חציל על האש או רטבים שפשוט לא ניתן לאכול אותם בלי לחם) 26 ₪.

סלט חציל בטאבון עם טחינה גולמית

עלי גפן ממולאים –  מאוד אהבתי את המנה, העלי גפן היו במילוי אורז ללא בשר, על מצע של יוגורט וטעמי החמוץ מלוח היו דומיננטיים כמו שאני אוהבת, 25 ₪.

עלי גפן

סשימי – בתפריט רשום לפי מה שמתחשק לנו (הכוונה לסוג הדג שמוגש באותו היום)- אני לא זוכרת איזה דג זה היה, מה שאני כן זוכרת זה שהדג היה ממש טרי ומעל כל חתיכת דג הייתה מונחת פרוסת תות שדה, מנה מאוד יפה, אסתטית וגם טעימה- 46 ₪.

סשימי

כנאפה דג-  בתפריט של דלאל רשום "קנאפי דג" מדובר על מאפה עם שערות קדאיף, בשר של דג קצוץ אפוי בתנור עם הרבה פיסטוקים למעלה, אין ספק שזאת מנה מקורית, טעימה, אולי היה צורך במעט יותר רוטב בצד, אך סך הכל מנה מקסימה קרנצ'ית ומומלצת- 52 ₪.

כנאפה דג

שרימפס ברוטב עגבניות ובמיה צעירה – מנה שפחות התחברתי אליה, השרימפס הגיע עם השריון, דבר שהצריך התעסקות עם הידיים, הרוטב היה מעט מלוח וטעם האנשובי הורגש בצורה דומיננטית, בקיצור מעדיפה את השרימפסים שלי נקיים על הצלחת– 42 ₪.

שרימפס ברוטב עגבניות ובמיה צעירה

לאחר הפסקה קלה המשכנו למנות העיקריות שגם אותן אוסמה בחר לנו בכבודו ובעצמו:

דלאל- מדובר על מנת הבית- פירה חומוס (פירה מגרגרי חומוס שבושלו זמן ארוך מאוד בלי חמאה, בלי שמנת, בלי טחינה בלי שום דבר) לבנה (תוצרת בית) פילה דג, נגיעות של מיץ סלק ואפונה כבושה חמה- בעיני זאת המנה המנצחת, מנה באמת מעולה עם שילוב של טעמים עדינים – מנה שהייתי חוזרת ומזמינה בשנית – 89 ₪.

מנת הבית

מנת היום – פילה דג שכוסה כולו בנדיבות ברוטב עמבה עם זרעי עגבניות ומעל הכל היו מונחים חמוצים של לפת (מחללה)- הייתי מכנה זאת מנה עיראקית טיפוסית, אני מתה על עמבה ומאוד אהבתי את המנה, לא בטוחה שכל אחד יתחבר לטעם המאוד דומיננטי של הרוטב- מנה מעט כבדה, אך יצירתית וטעימה- 85 ₪.

מנת היום

לבן אימו- תבשיל של חוביזה, מעל פילה דג, כרובית ויוגורט עם נענע מיובשת- המנה הייתה מעט אנמית בטעמיה וייתכן שהסיבה לכך נעוצה בעובדה שהיא  הוגשה לצד המנה עם הרוטב המאוד דומיננטי של העמבה (מנת היום שתיארתי קודם לכן) אחרי שאוכלים מהמנה עם העמבה לא נותר טעם לשום דבר אחר….85 ₪.

לבן אימו

קלמרי – סבידה צרובה על הפלנצ'ה עם עגבניות שרי וזעתר- הקלמרי היה עשוי טוב ורך, אך הזעתר היה מאוד דומיננטי וגרם למרירות של כל המנה, הייתי מפחיתה בזעתר- 90 ₪.

קלמרי

טרטור – בצל מקורמל, תפ"א, פילה דג, טחינה, סומק, וצנובר – לצערי המנה הייתה לא טעימה, טעמה היה ממש מר, הבצל לא היה מקורמל והמנה הוחזרה למטבח –     85 ₪.

טרטור

לקינוח: קינוח לא היה, אז אוסמה המליץ לנו על חנות ממתקים שנמצאת ממש בקרבת המקום ועושה כנאפה מעולה, הבאנו את הכנאפה לדלאל ואכן הכנפה היה טעים מאוד.

סיכום: אין ספק שמדובר בחוויה, היה כיף, טעים, אוסמה בחור מקסים, מארח למופת ומאוד יצירתי.

האווירה במקום מאוד אותנטית ומרגיש ניחוח של חו"ל, מאוד ממליצה על ביקור במקום ובכלל בשוק בעכו, יש הרבה מה לראות ולעשות שם.

דלאל עכו טאפאס, הבזאר התורכי, ויצמן 1 עכו, 04-6397345.

שעות פתיחה: שלישי – ראשון (שני סגור) : 12:30-18:00, בשעות הערב פתוח בהזמנה מראש. לא כשר.

בטח כבר שמתם לב שאני משקיעה הרבה זמן, מחשבה ואנרגיות בכתיבה של כל פוסט. לכן, חשוב לי לקבל פידבקים, תגובות ולייקים.

עוד דבר קטן לפני פיזור, לאחר שלא מעט מחברי שואלים אותי האם הבלוג זה העיסוק החדש שלי? האם משלמים לי ? האם מזמינים אותי מהמסעדות לאכול על חשבונם? אז התשובה לכל השאלות היא, שלא!!! אף אחד לא משלם לי ואף אחד לא מזמין אותי. הכל על חשבוני  מתוך אהבה גדולה לאוכל….


הירשמי עכשיו
לקבלת עדכונים מהבלוג

We don’t spam! Read our privacy policy for more info.

אהבת את המתכון??? רוצה לקבל עוד מתכונים שלי???
פשוט מאוד, מכניסים כאן את כתובת המייל שלך ומקבלים הודעה למייל בכל פעם שמתפרסם כאן משהו חדש.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הצטרפו לקבוצות הפייסבוק שלי

עקבו אחרי

חיפוש

אודותיי

ורד מיוני
ורד מיוני

היי, אני ורד מיוני, נעים מאוד :-) עו"ד שלא עוסקת במקצוע, מתגוררת בנהריה ומבלה הרבה בתל-אביב. יש לי מספר תחביבים ואהבות שהם: אוכל, קניות, ים וחתולים...בבלוג זה אחלוק אתכם עם כמה מאהבותי, אוכל וקניות, תמצאו כאן מתכונים טעימים, ביקורת מסעדות וקניות שוות מהאתר אייהרב האהוב עלי.

פוסטים אחרונים